Bangkok from my phone

Jag lyckades inte få plats med min kamera väskan så jag kom på en smartare lösning. Taaaa-da! Reser enbart med handbagage just för att det går så mycket smidigare när man ska till och från flygplatsen. Jag gillar ju när saker och ting går så smidigt som möjligt, sen är jag ganska duktig på och packa så allt fick plats. Blivit en mästare sen jag pendlade till Malta i över ett år, haha.

Vi åkte Malta - Istanbul - Bangkok vilket skulle gå smidigt, men Turkish Airlines fick skjuta på flyget till Bangkok från 01.50 på natten till 7.45 på morgonen. Detta utan någon kompensation alls eller en hotellnatt vid flygplatsen vilket är katastrofalt tycker jag. Mitt tips är att inte åka med Turkish Airlines, speciellt inte från Istanbul då Turkiet inte är med i EU. Trist, men fick bli en lärdom helt enkelt.

När vi kom fram till Bangkok tog vi en taxi därifrån till hotellet vilket tog 45 minuter (för ungefär 160 kronor). Taxiföraren körde oss dock till fel hotell så när vi hamnade rätt möts vi av denna lobbyn och en helt underbar personal. 10 poäng till dem! När vi kom in på rummet möttes vi av ett perfekt rum som hade i princip allt. Även utsikten från rummet på 20:e våningen var inte fy skam den heller.

Utsikten från 26:e våningen var helt magisk. Kolla min Instagram storie som heter (Thailand) så får ni se mer bilder och videos därifrån, heter @sarasheartblog på IG. Vi kom fram senare på kvällen och var helt slut, så efter ett stopp på 7-eleven med banan och chips däckade jag ganska omgående.

Vaknade runt 8.30 efter 10 h sömn, då sprang vi direkt till frukosten och åt ett x-antal portioner av lite allt möjligt. Det blev även några sushibitar och lite nudelsoppa till frukost, haha. Det bästa är att man gick aldrig därifrån halvmätt utan mer rullade därifrån. Perfekt om man älskar frukost!

Vid poolen på 26:e våningen hängde vi en hel del och tog det lugnt. Vi hade 35 grader vilket var alldeles för varmt för att orka göra något. Sen är jag inte direkt en storstadsmänniska heller så vi hängde en hel på hotellet som var enormt med. Tröttnade aldrig på att gå runt där.

Vi njöt av solnedgången från hotellet istället för att åka till Sky bar eftersom jag inte hade med mig några klackskor. Tydligen kommer man inte in på några ställen då här i Bangkok så tips om ni ska hit - ta med klackskor om ni vill njuta av solnedgången från 63:e våningen. Jag som bara kommer hänga på en strand har inget behov av klackskor direkt så vi fick hänga på 11:e våningen istället ;)

Vi sprang sedan ner till Basil som ligger precis vid hotellet och beställde in riktigt god thaimat. Kör enbart på vegetariskt nu när jag är här, tycker att det är så mycket godare än att äta kött. Det funkar i småmängder med kött, men annars känner jag inget sug efter det heller så då kan jag lika gärna äta veggo. Denna rätt minns jag inte vad den heter, men tusan vad god den var!

ÄLSKADE verkligen detta rum så mycket och denna utsikt över Bangkok. Nästa gång jag åker till Bangkok om jag behöver mellanlanda där så ska jag köra på samma hotell och be om samma rum helst. Skulle gärna bo såhär året om! Detta var också sista kvällen så då gick vi och la oss tidigt för att...

Kolla solnedgången, äta frukost och checka ut för att åka vidare till flygplatsen. Vi tog ett tidigt plan till Koh Samui som ligger 1 h med flyg från Bangkok. Jag ska försöka fota så mycket som möjligt med mobilen så tänkte att varje ställe ska få ett inlägg med massa bilder från iPhone och mer om själva dagen. xx