MOTIVATIONSBÖCKER / RECENSION

Sarah Knight - The life-changing magic of not giving a f**k

Denna bok har varit bestseller utomlands så då nappade jag direkt och beställde hem den. Gillar att den är på engelska då det är mycket mer intressant att läsa internationella böcker än Svenska. Måste dock erkänna att jag blev positivt överraskad över hur jäkla bra den faktiskt är. Helt klart en av mina absoluta favoritböcker! Hon är väldigt rak och ärlig, vilket jag beundrar hos författare, och det bästa är att man blir så pepp på livet. Denna bok är helt klart min favorit nr 1.

Michaela Forni - Jag är inte perfekt, tyvärr.

Jag läste ut boken på 2 timmar och 13 min, det var när jag satt på ett flyg och hade sån ångest över att jag inte fick fönsterplats (blir illamående av att inte kunna se ut). Så det passade perfekt att läsa denna bok som just handlar om ångest då jag behövde tänka på allt annat än min fobi för illamående. Boken är så bra och känns lite som en "uppslagsbok" som alltid finns där när man behöver lite pepp i vardagen. Jag älskar att hon nämner "D" i boken med, så himla fint! Denna fick bli min favoritbok nr 2.

Nina Åkerstam - Meningen med hela skiten

Jag gillar verkligen sättet som Nina skriver på och det känns som man sitter bredvid henne och har en konversation om livet. Hon skriver mycket om New York och man får helt klart en annan bild av reklambranschen där gentemot här hemma i Sverige. Men det jag inte visste var att hon skrev om Sandra Beijer i boken, något som jag förstod i slutet av boken haha. Är man sugen på att lämna livet här hemma i Sverige och boka en enkelbiljett någonstans så är denna bok att rekommendera. För mig hamnar den som nr 3 på listan.

Elaine Eksvärd - Vardagsmakt

Denna bok handlar om maktstrategier och den känns mer riktad till de som jobbar än studerar kan jag tycka. Jag läste faktiskt inte klar denna bok, då jag sparar den till efter min examen. Där av hamnar denna bok som favorit nr 4! Men av de fem kapitlen jag läste verkade den helt klart läsvärd, Elaine är ju ändå retorikens superstjärna!

Gillar