Sweden, I'm coming home

Äntligen har jag bokat in en resa till Sverige!!! Åker 7-14 maj och kommer spendera några dagarna i Göteborg och resten i Karlstad. Ser verkligen fram emot att få komma hem och krama om alla igen. Det är ett halvår sedan som jag var hemma så det ska bli skönt att få andas in den svenska luften och få njuta av naturen igen. Älskar verkligen Sverige på våren och sommaren, det är något magiskt i luften då. Ska bli underbart att få packa min väska igen - som jag längtat. xx

agnesroos
agnesroos,
amandadellien
amandadellien,
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229

VÄRMEBÖLJA OCH MÖNSTER I MASSOR

Värmeböljan är här, semester lika så om två dagar och bästishäng juli ut. Livet hörrni! Himla fint ibland. Tiden har gått så fort bara, känns som jag precis åkte från Sverige men det var nästan tre veckor sedan. Hur är det ens möjligt? Känns som jag har varit själv i huset i några dagar, haha. Nu ska jag ut på terassen och njuta av solnedgången och pasta med pesto. Levt på denna måltid och utsikt sen jag kom hit! xx

Kommentarer

Min helg i bilder - Malta fashion week, båtutflykt och sushidejt

Malta Fashion Week drog igång och jag var riktigt taggad på att äntligen få dra dit. Vi lyckades se den absolut finaste kollektionen jag sett. Alla plagg var drömmiga - kolla bara på bilden till höger. HERREGUD så fin tror jag är kär! Det fanns även riktigt fina klänningar som jag gärna hade haft i i min garderob. Längtar redan tills nästa år när det är Fashion Week igen.

På lördagen drog vi till Valletta då vi hade bokat bord på Taproom. Jag och Nelly fick strunta i desserten och springa vidare till den stora Fashion Week showen då vi hade fått VIP-biljetter. Det var kameror precis överallt och tydligen en massa kändisar som jag hade noll koll på, haha. Så fint att showen var vid fontänen i Valletta, komiskt bara att ett jäkla träd skulle stå mitt i... Efter showen blev det efterfest tills våra fötter värkte så vi tog en taxi hem och rentav totaldäckade.

Vaknade vid liv runt 10 på söndagsmorgonen, drog på mig bikinin och gick ner för att äta brunch med Anna och Vera. Efter brunchen åkte vi trampbåt och gled runt där bland alla båtar som var ungefär 20 gånger större än vår lilla båt, haha. Tillslut hittade vi ett härligt gäng som Anna känner så då blev det vin och bad från deras båt. Man ska verkligen ha en båt under sommaren här, fy så underbart det hade varit.

Tjejerna blev hungriga efter båttrippen (jag med såklart...) men hade bokat in en sushidejt med @Jennies på club sushi i St Julians. Det var första gången för oss båda, men det var tyvärr inget speciellt. Det var gott men håller mig nog till Okurama och Mediasia. Vi drack bubbel och pratade konstant i tre timmar. Efter att matkoman lagt sig tog vi en promenad hem i värmen trots att det var kväll och solen hade gått ner för längesedan. Åh älskade sommarkvällar! Tack för denna underbara helg. xx

<a href="https://www.bloglovin.com/blog/14089689/?claim=acab7knqxvr">Follow my blog with Bloglovin</a>

TRASIG MOBILKAMERA OCH EN LUGN HELG

Hoppas ni har haft en bra helg! Min helg har varit lugn, jag fick välja bort utgång då jag har så mycket att ta tag i innan trippen till Sverige. Idag gick jag och @Jennies till Fortizza för en sallad och iste ute i solen. Sen gick vi vidare till ett jättemysigt fik som jag inte har någon aning om vad stället heter. Ska ta reda på det! Det fick bli en choklad croissant och chai latte som var jäkla god. Fick även låna hennes mobil då min mobilkamera är helt sprucken. Har mejlat alla möjliga elektronikbutiker i Karlstad om iPhones då den jag vill ha är helt slut. Någon blir det iallafall så jag kan fota igen, känner mig så tråkig när jag inte kan fota med iPhonen, haha. Nu ska jag fortsätta bocka av min to do list, ha en fortsatt fin söndag vänner! xx

THE SKY IS PERFECT

Det är helt underbart att bo längst upp och ha utsikt mot solnedgången varje kväll. Bland det mysigaste som finns är att sitta och äta middag, dricka vin och titta mot solnedgången. Just nu är jag dock långt ifrån denna mysfaktorn, haha. Är hemma i regniga Göteborg igen efter en intensiv tripp till Karlstad. Började med att vi fick åka buss istället för tåg så jag kom fram till Karlstad två timmar senare och på det så regnade det extremt mycket. Men jag hann umgås med så många som jag längtat efter, lära känna några nya och trots resan och vädret hade vi en himla rolig midsommar!

Hoppas ni också har haft en fin midsommarhelg. xx

BUCKET LIST 2017

x Köpa lägenhet
x Resa minst tre gånger under året
x Skaffa hund (drömt om detta sedan barnsben!)
x Ta examen

x Bli vig och kunna gå ner i spagat
x Ge 100 komplimanger på en dag (sociala medier/IRL)
x Färga håret mörkt
x Fira nyår utomlands

x Börja skapa rörligt material
x Gå på konsert med mina bästa vänner
x Göra tatto nr 3
x Resa utanför Europa

x Hoppa fallskärm
x Äta mer vegetarisk
x Volontärarbeta på ett djurhem
x Hitta min träningsform

x Springa en mil under 60 minuter (jag har aldrig sprungit milen...)
x Unna mig något dyrt som jag länge suktat efter
x Se cancer botas

Nu har jag skrivit klart min bucket list för 2017 som blev lite längre än den från förra året. För mig är det en lista på vad som skulle vara helt fantastiskt att faktiskt kunna checka av i slutet av året. Det är inget måste att man ska hinna med allt, men hur fint är det om man lyckas med det någon gång? xx